"

Chraňte si svá záda. Zdravé sezení není věda

30. 01. 2018 , aktualizace: 16. 02. 2018 Sdílej na CentrumBrna.cz

Dlouhým sezením své tělo jednostranně přetěžujeme, což vede kromě bolesti zad i ke zvýšené únavě nebo bolestem hlavy. Účinným řešením je správné sezení, kvalitní kancelářská židle a hlavně pravidelný pohyb.

Sedět umí přece každý. Opravdu?

Ať už sedíte na obyčejné kancelářské židli, nafukovacím míči nebo využíváte speciální dynamické židle, hlavní je sedět správně. Jak to vypadá?

Sedět byste měli na celé ploše sedadla a nohy rozkročte zhruba na šířku boků. Kolena nechte ohnutá v pravém úhlu a chodidla opřete o zem celou plochou. Váš trup a nohy by neměly mít větší úhel než 105°. Stejně tak opěradlo a sedák.

Když sedíte, zůstaňte vytažení do výšky a nehrbte se. Zkuste nechat ramena uvolněná. Horní okraj monitoru by měl být přímo před vámi a ve výšce očí.

Vybírejte, na čem sedíte

Ke správnému sezení slouží nejrůznější pomůcky jako gymnastické míče, nafukovací polštáře nebo bederní opěrky. Jejich používání vám určitě pomůže, neměli byste se na ně ale spoléhat dlouhodobě. Pár minut denně stačí.

Celý den však můžete spoléhat na kvalitní židli. Například dynamické židle působí částečně jako míč, ale zároveň nabízí oporu zad a rukou. Prohlédnout a vyzkoušet si je můžete třeba v brněnském showroomu Spinalis.

Bez pohybu to nepůjde

Ani ta nejlepší židle a správné sezení však nenahradí pohyb. Alespoň jednou za hodinu bychom se měli zvednout, projít a protáhnout. Pro zdravá záda je ideální také ve volném čase plavat, cvičit pilates nebo jógu.

V Brně najdete mnoho lekcí speciálně pro zdravá záda. Zacvičit si můžete v centru SPINNING & FITNESS na speciální lekci COREFIT,  G-fit, Centru tance, v Lázních Rašínova a navštěvovat můžete i Školu zad nebo kurzy zdravého sezení ve Fit studiu Jana. Také Iyengar jóga ve studiu ViaRa pomáhá odstranit bolesti zad.


Jinde na CentrumBrna.cz


HLAVNÍ PARTNEŘI